oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 16:19:19 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pulverimaalaus  (Luettu 50699 kertaa)
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« Vastaus #15 : 04 Toukokuu 2009, 18:53:41 »

Unohtivat suojata runkonumeron omasta rungosta ja kun katottiin niin oli jostain toisestakin unohtunut ko.  suojaus. No raaputettiin niin saatiin vielä esiin. Tosin olivat vetäneet hiekkapuhalluksellakin eli ei ole enää niin selkeästi näkyvillä... Vähän ihmettelen, että noin perusasia unohtuu, vaikka erikseen vielä asiasta kysyin, että eihän tuo runkonumero jää peittoon missään tapauksessa. Runko jäi sinne ja joutuvat kaivamaan sen numeron esiin ja niin edelleen. Suosittelen, että kun viette jotain noihin maalaamoihin niin laittakaa vaikka maalarinteipillä ne paikat jotka haluatte suojattavaksi. Muuten on riski, että menee reisille hommat. No ehkä kaikki vielä saadaan korjattua.

Mites muuten on, saako noita runkonumreoita itte "parannella" tälläisessa tapauksessa? Jos ei niin mitä pitää tehdä että saa lyötyä sen numeron paremmin näkyväksi tällaisen tapauksen jälkeen?




Mulle kävi vastaava. Kävin näyttään rungon konttorilla, antoivat luvan lyödä uuden numeron toiselle puolelle. Muutoskatsastuksessa vetäsivät numeron molempiin päihin omat meistaukset ja otteeseen tuli merkintä hommasta.

J
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #16 : 04 Toukokuu 2009, 22:16:13 »

Tuollaisessa tapauksessa kannattaa suosiolla meistää koko numero uudestaan uuteen paikkaan ja käydä konttorilla näyttämässä sekä se että vanhan jäänteet. Alkuperäisen ronkkimisesta ei tule kuin sanomista.

Kävikö noin tosiaan Elekossa? Multa ovat aina kysyneet että kai runkonumero suojataan sekä puhalluksen että maalauksen aikana.
tallennettu
evilHR
Jr. Member
**
Viestejä: 32



« Vastaus #17 : 05 Toukokuu 2009, 08:04:28 »

Moro, joo valitettavasti kävi. Kyllä itsekin keskustelin viedessä että miten he sen suojaavat. Käytiin läpi koko prosessi, mutta joku toinen kaveri oli pantu suojaushommiin, ja varmaan sen jälkeen joku toinen hiekkapuhalsi sen ja lopuksi joku kolmas maalasi tai jotain. Prosessissa kävi siis alkupäässä jollekin moka. Ehkä hän ei ollut kovin kokenut prätkän runkojen käsittelijä tms. kuka tietää. No lupasivat hoitaa asian kuntoon. Saatiin raaputtamalla vanha näkyviin (tosin oli hiekkapuhalluksen jäljiltä huomattavasti heikommin näkyvissä kuin viedessä), eli ei varmaan juuri voi maalata mitään sen päälle, jotta se näkyy. Pelkkä lakka varmaan paras sen numeron päälle (ruma mutta minkäs teet, jos ei viitsi alkaa hakkauttamaan uusiksi).

Paikka on muuten oikein hyvä, ja kaikille sattuu joskus näitäkin, valitettavasti. Nyt ei varmaan satu vähään aikaan, eli rohkeasti vaan runkoja ko. paikkaan maalattavaksi. Kannattaa varmaan itse tosiaan tehdä ainakin nuo runkonumeroiden peittelyhommat.



Tuollaisessa tapauksessa kannattaa suosiolla meistää koko numero uudestaan uuteen paikkaan ja käydä konttorilla näyttämässä sekä se että vanhan jäänteet. Alkuperäisen ronkkimisesta ei tule kuin sanomista.

Kävikö noin tosiaan Elekossa? Multa ovat aina kysyneet että kai runkonumero suojataan sekä puhalluksen että maalauksen aikana.
tallennettu

Yamaha TRX 850 -96 Street Fighter
evilHR
Jr. Member
**
Viestejä: 32



« Vastaus #18 : 06 Toukokuu 2009, 11:52:15 »

Moro, joo valitettavasti kävi. Kyllä itsekin keskustelin viedessä että miten he sen suojaavat. Käytiin läpi koko prosessi, mutta joku toinen kaveri oli pantu suojaushommiin, ja varmaan sen jälkeen joku toinen hiekkapuhalsi sen ja lopuksi joku kolmas maalasi tai jotain. Prosessissa kävi siis alkupäässä jollekin moka. Ehkä hän ei ollut kovin kokenut prätkän runkojen käsittelijä tms. kuka tietää. No lupasivat hoitaa asian kuntoon. Saatiin raaputtamalla vanha näkyviin (tosin oli hiekkapuhalluksen jäljiltä huomattavasti heikommin näkyvissä kuin viedessä), eli ei varmaan juuri voi maalata mitään sen päälle, jotta se näkyy. Pelkkä lakka varmaan paras sen numeron päälle (ruma mutta minkäs teet, jos ei viitsi alkaa hakkauttamaan uusiksi).

Paikka on muuten oikein hyvä, ja kaikille sattuu joskus näitäkin, valitettavasti. Nyt ei varmaan satu vähään aikaan, eli rohkeasti vaan runkoja ko. paikkaan maalattavaksi. Kannattaa varmaan itse tosiaan tehdä ainakin nuo runkonumeroiden peittelyhommat.




Kävin eilen hakemassa kamat -rungon ja vanteet... lopputulos: aivan helv.. hyvä!  Runkonumerokin on taas näkyvissä. Kiitos vaan Elekon äijille !  Suosittelen paikkaa lämpimästi!
tallennettu

Yamaha TRX 850 -96 Street Fighter
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto