... ja ensimmäistä kertaa tällä palstalla. Menee vähän ohi tyypillisestä H-D rakennusprojektista, mutta Modified-Motorcycle hommaa tämäkin.
Olisi näillä näkymillä jäämässä näppeihin kunnon V-2 paukutin, 22hv diesel moottori. Rakennusgeeni on pahanlainen eli johonkinhan se on tyrkättävä. Kokemusta on itäpyörien entisöimisestä ja muusta rassauksesta usealta vuodelta ja kaksi (ja kolmipyöräistä) on monenlaista.
Eli tarkoituksena on yhdistää tuo v-2 pannu johonkin Ural / K-750 itäpyörärunkoon, ja johtuen dieselin isosta vauhtipyörästä tarkoitus on laittaa kone poikittain ettei rämähdä vehje kyljelleen kun painaa paikallaan kaasuja. On nimittäin kallistusmomenttia.
Lisäksi olisi varmasti komia viritys. Kuvia olen nähnyt harrikasta ja Lee Enfieldistä kyseisellä moottorilla eli ajatus ei ole ihan mahdoton.
Kokemusta ei H-D puolelta kovasti ole, mutta aikomus olisi tehdä voimalinjasta Harrikka tyylinen: Hihnalla tai ketjulla ensiöveto erilliseen vaihteistoon ja toisioveto taas hihnalla tai ketjulla. Hihna olisi varmasti parempi, diisselin työtahteja olisi hyvä pehmentää.
Runkoa pitää muutella, tankkia muuttaa, erilainen takanapa/jarrut... Kaikki kuitenkin kohtuudella tehtävissä.
Kysymys nyt kuuluukin: Minä kun en Harrikoista juuri tiedä niin minkä mallista vaihteistoa kannattaisi ruveta kyttäilemään? Mieluiten siis hihnalla niin tulo kuin lähtökin. Entäs kytkin? Se on vissiin tyypillisesti tehty harrikassa vaihteiston input akseliin? Vaihteiden määrällä ei varmaan ole väliä, mutta sieltä edullisimmasta päästä mieluiten.
Moottori pyörii niin että jos kampuran pää on vasemmalla puolella (niinkuin harrikka) niin se pyörii samaan suuntaan kuin takarengas.
Myös muita hyviä vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.
sno-bro