av
|
|
« : 09 Helmikuu 2008, 13:34:47 » |
|
käykö moottorifillariin poljettavan nopeusmittari. siis sellanen pieni pattereilla toimiva joka kiinnitetään stongaan. vaatimuksethan taitaa koskea vaan näyttötarkkuutta ja asteikkoa. paitsi mites "valaistu näyttö" tai jotain sinne päin mitä vaatimuksissa muistaakseni lukee?? kelpaako ajatus siitä että digitaalimittarissa on joka tapauksessa valoa kun kerran numerot erottuu, vai pitääkö näkyä pimeässä kanssa?
|
|
« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu 2008, 10:56:49 kirjoittanut Santtu »
|
tallennettu
|
"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
|
|
|
Hemuli
|
|
« Vastaus #1 : 10 Helmikuu 2008, 00:05:23 » |
|
Jos pykäliä halutaan noudattaa niin sitten pitää valo olla. Myös vanhemmissa laitteissa. Olen nähnyt virityksiä joissa on mittarin ulkopuolelle tehty ledivalaistus ja se on kelvannut katsastusmiehelle. Muuten ei ole mitään estettä käyttää polkupyörän mittaria, ne ovat itse asiassa erittäin tarkkoja laitteita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
teemu
Sr. Member
Viestejä: 189
kyllä sillä vielä joskus ajetaan
|
|
« Vastaus #2 : 10 Helmikuu 2008, 09:15:33 » |
|
mulla oli aikoinaan tollanen fillarin nopeusmittari kiinni mopossa. en muista merkkiä.paikallisesta fillari kaupasta sen ostin. valaistulla näytöllä ja sitten siihen oli sellane erillinen lisävalo vielä. lisävalo oli samaa sarjaa mittarin kanssa ja ihan siisti paketti siintä tuli. lisävalon pysty kääntämään eri asentoihin valaisemaan näyttöä. hyvin se näky pimeelläkin. niin ja se sään kestävyys.
mene hyvään fillari kauppaan tutkimaan tarjontaa. ton lisävalon kanssa ei pitäs olla mitään sanottavaaa sinisillä sedilläkään..
|
|
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu 2008, 09:37:13 kirjoittanut teemu »
|
tallennettu
|
|
|
|
Hemuli
|
|
« Vastaus #3 : 10 Helmikuu 2008, 11:29:34 » |
|
Sigma tarjoaa tuota lisävalaistusta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
av
|
|
« Vastaus #4 : 11 Helmikuu 2008, 16:38:55 » |
|
hyvä hyvä. just tota lisävalon tarvetta mietin. jos kerran sigma tarjoaa niin sit ei tarvitse ylimääräisiä ledejä viritellä. vai kelpaisko vapaan, pitkien ja vilkun merkkivalot, kyllähän nyt melkein aina joku niistä palaa
|
|
|
tallennettu
|
"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
|
|
|
jjh
Newbie
Viestejä: 5
|
|
« Vastaus #5 : 11 Helmikuu 2008, 21:40:58 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TimppaX
|
|
« Vastaus #6 : 13 Helmikuu 2008, 14:01:54 » |
|
mittarivaloksi riittää, kunhan palaa itsenäisesti. Parkit/syttyvirta hyviä lähteitä.
Näin itse lakitekstiä tutkineena tulkitsen.
Oma fillari sen verran vanha, että ei tarvitse hirveästi välittää, kunhan on jotain tuikuntapaista.
|
|
|
tallennettu
|
kai se siihen sopii?
|
|
|
Choppers_Forever
Sr. Member
Viestejä: 185
Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...
|
|
« Vastaus #7 : 27 Helmikuu 2008, 14:46:52 » |
|
Mistä vuosimallista alkaen tarttee mittarin motoon?
CF
|
|
|
tallennettu
|
Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
|
|
|
teemu
Sr. Member
Viestejä: 189
kyllä sillä vielä joskus ajetaan
|
|
« Vastaus #8 : 02 Maaliskuu 2008, 20:41:16 » |
|
1.1.1984 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton ja moottoripyörän nopeusmittari pakollinen. Mistä vuosimallista alkaen tarttee mittarin motoon?
CF
|
|
« Viimeksi muokattu: 02 Maaliskuu 2008, 20:42:53 kirjoittanut teemu »
|
tallennettu
|
|
|
|
kallio
Jr. Member
Viestejä: 26
|
|
« Vastaus #9 : 03 Maaliskuu 2008, 22:11:45 » |
|
mutta tarvitseeko lakipykälien mukaan olla niitä vilkkujen, pitkien valojen ja vapaan merkkivaloa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Santtu
|
|
« Vastaus #10 : 04 Maaliskuu 2008, 00:03:58 » |
|
mutta tarvitseeko lakipykälien mukaan olla niitä vilkkujen, pitkien valojen ja vapaan merkkivaloa? Uusimman jäsenkirjeen mukana tuli painettu valo-opas. Laitamma sen myös online joskus. Jäsen jolla tuo on käsissä kätevästi voisi kaivaa tähän vastauksen...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ATP
Jr. Member
Viestejä: 23
|
|
« Vastaus #11 : 04 Maaliskuu 2008, 08:26:45 » |
|
Suorat lainaukset kyseisestä tekstistä: " Lähivaloille saa, mutta ei ole pakko, asentaa vihreän merkkivalon. Kaukovalon sininen merkkivalo on pakollinen. Myös seisontavalon vihreä merkkivalo on pakollinen. Vaihtoehtoisesti seisontavalon merkkivalona voi toimia mittaripaneelin valo, jos se on kytketty siten, että se palaa seisontavalon kanssa yhtä aikaa." "Myös suuntavilkuille on asennettava vihreä merkkivalo."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kallio
Jr. Member
Viestejä: 26
|
|
« Vastaus #12 : 06 Maaliskuu 2008, 23:02:07 » |
|
Suorat lainaukset kyseisestä tekstistä: " Lähivaloille saa, mutta ei ole pakko, asentaa vihreän merkkivalon. Kaukovalon sininen merkkivalo on pakollinen. Myös seisontavalon vihreä merkkivalo on pakollinen. Vaihtoehtoisesti seisontavalon merkkivalona voi toimia mittaripaneelin valo, jos se on kytketty siten, että se palaa seisontavalon kanssa yhtä aikaa." "Myös suuntavilkuille on asennettava vihreä merkkivalo."
liityin jäseneksi liian myöhään eli tällä viikolla, joten tuota opusta mulle ei vielä ole. Onko siinä mainintaa vuosimalleista, siis vaikuttaako vuosimalli tuohon pykälään? pyöräni on -88. ja en todellakaan haluaisi niitä valoja laittaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hemuli
|
|
« Vastaus #13 : 07 Maaliskuu 2008, 08:35:02 » |
|
Jos ihan rehellisiä ollaan niin ei ainakaan itseltäni ole koskaan noita valoja kyselty muutoskatsastuksessa. Jos konttorille meno ilman niitä pelottaa niin vedä vaikka roudarinteipillä stongaan pari lediä joiden piuhat nippusiteillä kiinni niin katsuri on tyytyväinen eikä varmasti arvaa että revit ne irti kun olet päässyt kulman taakse . Järjettömistä pykälistä seuraa ainoastaan se että niitä ei kukaan noudata eikä valvo.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #14 : 07 Maaliskuu 2008, 09:30:33 » |
|
Siitä jutusta puuttuu noiden merkkivalojen vuosimallirajat. Niiden selvittäminen onkin sangen vaikeaa, koska eräiden direktiivien suomenkielisissä käännöksissä kaikkia merkkivaloja ei vaadita vieläkään, mutta lontoonkielisissä vaaditaan... Muistaakseni kaukovalon merkkivalo on ollut pitkään pakollinen, muut ovat tulleet 1990-luvulla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|