Jaahas...
Laissa tosiaan lukee, ettei runkoa saa merkittävästi korottaa. Turvallisuuden näkökulmasta runkoa on korotettu liikaa siinä vaiheessa kun bensatankki on kuskin silmien edessä, mutta muuta merkitystä tuolla määräyksellä ei ole, joten se poistettaneen laista kun kopterilain päivitys saadaan aikaiseksi. Toistaiseksi en kuitenkaan näe muuta vaihtoehtoa kuin kysyä AKE:sta tulkintaa asialle. Jos AKE:n tulkinta on myönteinen, sen kanssa voi sitten kysellä karsastajalta, josko suostuisi pyörtämään päätöksensä. YV meikäläiselle, voin ehkä auttaa asiassa.
Pakoputkien suuntausmääräykset on poistettu, mutta ihan oikeassa katsuri on siinä, etteivät putket syliin saa kaasuja työntää. Näkemättä tapausta paha sanoa enempää.
Moottoripyörässä ei saa olla sellaisia teräviä osia, jotka onnettomuustilanteessa todennäköisesti aiheuttavat vaaraa kuskille, matkustajalle tai sivullisille. Luullakseni suojaamaton jockey shiftin pää voidaan kieltää tällä perusteella. Pistä siihen joku nuppi.