oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 23:19:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: liikaa stretsiä (ja stressiä)  (Luettu 13855 kertaa)
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« : 24 Huhtikuu 2008, 12:33:00 »

tänä aamuna tuli hylätty katsastuspäätös ja syynä (suurimpana) liian paljon korotettu runko. laissahan lukee ettei saa merkittävästi korottaa... minkälaisilla jatkoilla on laitteita saatu katsastettua?? itsellä kehtoputkia jatkettu n. 18 cm, mutta siitä yli puolet menee alaspäin eli maavaran pienennykseen. todellisuudessa emäputki on ehkä 6 cm alkuperäistä korkeammalla...
toinen hylkäykseen johtanut syy oli pakoputkien suuntaus. suuntausvaatimuksethan on toki poistettu, mutta silti pitää olla "tarkoituksenmukaiset" röörit. nämä kuulemma ohjaavat kaasut suoraan kuskin syliin.

eli kahdella tulkinnanvaraisella kohdalla hylättiin pyörä.

ainiin, oli sitten vielä se suojaamaton jockey shiftin nuppi. kun en tahtois sitä kasipalloa tai pääkalloa laittaa Hymyilee

muuten ihan asianmukainen kolmetuntinen tuli vietettyä kahvia juoden, ja prosenteista ym:sta ei tapeltu. toisaalta mitä sillä on väliä kun kaiken kumoaa sana "HYLÄTTY".
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 24 Huhtikuu 2008, 12:41:24 »

Jaahas... Pyörittää silmiään

Laissa tosiaan lukee, ettei runkoa saa merkittävästi korottaa. Turvallisuuden näkökulmasta runkoa on korotettu liikaa siinä vaiheessa kun bensatankki on kuskin silmien edessä, mutta muuta merkitystä tuolla määräyksellä ei ole, joten se poistettaneen laista kun kopterilain päivitys saadaan aikaiseksi. Toistaiseksi en kuitenkaan näe muuta vaihtoehtoa kuin kysyä AKE:sta tulkintaa asialle. Jos AKE:n tulkinta on myönteinen, sen kanssa voi sitten kysellä karsastajalta, josko suostuisi pyörtämään päätöksensä. YV meikäläiselle, voin ehkä auttaa asiassa.

Pakoputkien suuntausmääräykset on poistettu, mutta ihan oikeassa katsuri on siinä, etteivät putket syliin saa kaasuja työntää. Näkemättä tapausta paha sanoa enempää.

Moottoripyörässä ei saa olla sellaisia teräviä osia, jotka onnettomuustilanteessa todennäköisesti aiheuttavat vaaraa kuskille, matkustajalle tai sivullisille. Luullakseni suojaamaton jockey shiftin pää voidaan kieltää tällä perusteella. Pistä siihen joku nuppi.
tallennettu

av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #2 : 24 Huhtikuu 2008, 12:48:43 »

suojaamaton shifteri nyt ei ole ongelma ja pakoputket voi vääntää uusiksi, mutta se runko.

poikkeuslupaa ei tosiaan ake:n nettisivujen mukaan voi hakea (ja jos voisikin se maksaisi 340 euroa). ja taitaa olla kaikki muukin ake:n neuvonta maksullista... olisi vaan mukavampi ajaa rysään laillisella pyörällä Hymyilee
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #3 : 22 Toukokuu 2008, 11:14:49 »

onnellisesti päättyi tämä seikkailu. tänä aamuna jälkitarkastus suoritettu ja prosentit papereissa. kiitos niille jotka tietävät auttaneensa.

ja jatketaan vääntöä, lisää rakennettuja tielle ja laillisesti...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto