oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
22 Marraskuu 2024, 23:51:23 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Motoparlamentti keräsi päättäjät yhteen  (Luettu 24030 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 29 Kesäkuu 2008, 20:24:02 »

Motoparlamentti kokosi taas joukon mp-vaikuttajia  ja –päättäjiä yhteen keskustelemaan moottoripyöräilyyn liittyvistä ajankohtaisista aiheista.  Tänä vuonna Motoparlamentti järjestettiin Jurvassa Botniaringin moottoriradalla kesäkuun lopulla. Motoparlamentilla lisätään yhteistyötä ja tiedonkulkua mp-asioissa eri viranomaisten ja päättäjien välillä ja Jurvan tilaisuus oli tältä osin varsin onnistunut. Esterin vankasta yrityksestä huolimatta kostea kelikään ei pystynyt vesittämään tilaisuutta.

Motoparlamentissa käytiin mielenkiintoisia keskusteluja ajoharjoitusten ja koeajojen ohessa. Keskustelua käytiin  mm. tiestön kunnosta ja rakenteista, liikenneturvallisuudesta ja moottoripyörien rakentelulainsäädännöstä.  Osallistujien kommenteista päätellen Motoparlamentille on tarvetta nimenomaan tiedonsaannin, ajatustenvaihdon ja yhteistyön kehittämiseksi. Vastaavat tilaisuudet, joissa  moottoripyöräilyyn vaikuttavat eri viranomaiset ja päättäjät ovat yhtä aikaa koolla, ovat harvassa.

Osallistujilta herui myös kiitosta SMOTOlle aktiivisesta selvitysten tekemisestä ja tutkitun tiedon tuottamisesta moottoripyöräilyyn liittyvissä kysymyksissä.  Kuten kansanedustaja  ja MP Arkadian puheenjohtaja Harri Jaskari totesi, päätösten pohjaksi eivät  riitä pelkät mielipiteet, vaan tarvitaan tutkittua tietoa ja sitä SMOTO on osaltaan päättäjille tuottanut.

Sateinen sää esti tällä kertaa testaustoiminnan esittelyn käytännössä radalla, mutta MMAF:n Silver Bullet –omavalmistepilottipyörä oli osallistujien koeajettavana. Silver Bulletin ketteryyttä oli mahdollista testata mm. 1.8. voimaan tulevan uuden mp-käsittelykokeen tehtävissä.

Motoparlamenttiin osallistui edustajia mm. ajoneuvohallintokeskuksesta, tullihallituksesta, liikkuvasta poliisista, tiehallinnosta sekä eduskunnan mp-kerhosta MP Arkadiasta. Motoparlamentin järjestivät yhteistyössä SMOTO ja SMOTOn jäsenkerho MMAF.

« Viimeksi muokattu: 29 Kesäkuu 2008, 20:53:59 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 29 Kesäkuu 2008, 20:25:00 »

Sateesta huolimata saimme ruokailla (yhden kerran) terassilla.


* C22062008141.jpg (123.61 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 2377 kertaa.)
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 29 Kesäkuu 2008, 20:26:02 »

MMAF:n hallituksen jäsen Teemu S. Lindfors (vasemmalla) selostaa Ylikonstaapeli Kimmo Järviselle ja Konstaapeli Mika Kivikoskelle jarrumittausten teoriaa.


* C22062008143.jpg (80.15 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 2804 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 01 Heinäkuu 2008, 09:40:46 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 29 Kesäkuu 2008, 20:27:05 »

Kävimme läpi myös erilaisten ajogeometriaan vaikuttavien parametrien käytännön mittaukset.


* C23062008144.jpg (92.29 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 2721 kertaa.)
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 29 Kesäkuu 2008, 20:29:11 »

Sateesta huolimatta koeajot onnistuivat ja päättäjät pääsivät itse kokeilemaan erilaisilla pyörillä ajamista. Klaude Bremerin iloinen virnistys ei tässä näy kypärän läpi.


* C23062008145.jpg (101.93 kilotavua, 480x640 - tarkasteltu 2500 kertaa.)
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Don Quijote
Jr. Member
**
Viestejä: 11


« Vastaus #5 : 07 Heinäkuu 2008, 18:41:30 »

Hienoa! Ja Klaude Kopterikin on vihdoin päässyt OIKEAN kopterin puikkoihin  Virnistää
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #6 : 11 Elokuu 2008, 16:27:12 »

Lähdimme tuolta Jurvan keikalta vielä 'pienelle' ajelulle Mp Arkadian kanssa. Koko 2500km satoi ja lämpötila seilasi +4c ja +9c välissä. Jollekulle meinasi tulla vilu.

Uusimmassa Nykypäivä -lehdessä on reissusta artikkeli http://www.nykypaiva.fi/default.asp?sa=95426 ...ja Ruotsalainenkin media noteerasi: http://norran.se/nyheter/akommuner/article133758.ece
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
TiMu
Uutislähteet
*****
Viestejä: 19



WWW
« Vastaus #7 : 13 Elokuu 2008, 11:09:01 »

Lähdimme tuolta Jurvan keikalta vielä 'pienelle' ajelulle Mp Arkadian kanssa. Koko 2500km satoi ja lämpötila seilasi +4c ja +9c välissä. Jollekulle meinasi tulla vilu.

Uusimmassa Nykypäivä -lehdessä on reissusta artikkeli http://www.nykypaiva.fi/default.asp?sa=95426 ...ja Ruotsalainenkin media noteerasi: http://norran.se/nyheter/akommuner/article133758.ece

Tuolta nykypäivän artikkelista pomittu :-)

Ja merkkivalinnan suhteen ei ollut mitään epäilystä.
– Harrikka. Olin melkein 20 vuotta ajanut Letukalla (Chevrolet), ja tärkeämpäähän on tyyli kuin toimivuus.

TiMu
FXR-90
tallennettu
Jarppi
Administrator
*****
Viestejä: 33


« Vastaus #8 : 13 Elokuu 2008, 11:24:17 »

Ja merkkivalinnan suhteen ei ollut mitään epäilystä.
– Harrikka. Olin melkein 20 vuotta ajanut Letukalla (Chevrolet), ja tärkeämpäähän on tyyli kuin toimivuus.

Niin, tuossa lausunnossa tarkoitetaan siis tuota Chevroletukkaa  Virnistää Virnistää Virnistää
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #9 : 13 Elokuu 2008, 12:36:21 »

Kansanedustajan erinomaiseksi todettua kykyä ymmärtää H-D-harrastajan asiaa lisännevät myös vankka kokemus traktorin pukilta, hevosen satulasta ja kirkon penkistä (oletan). Työn kaihtamattomuus, perseen kesto sekä korkeammat voimat.

Juupe

Ps. Minkä näköinen on Chervolet tukka? Rasvis?
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto