Ainakin Harrikan keuloihin on tarjolla kulmaa muuttavia t-kappaleita mutta ensin lyhyt oppimäärä sellaisesta asiasta kuin etujättö:
Etujättö on mitta joka saadaan kun ohjausakselin suuntaisesti vedetään linja maahan ja toinen linja kohtisuoraan etuakselista alas. Näiden välinen etäisyys on etujättö ja se on käytännössä moottoripyörän hallittavuuteen eniten vaikuttava mitta. Etuakselista kohtisuoraan kulkeva linja tulee aina olla taaempana kuin ohjausakselin kautta vedetty linja, muuten etujättö on negatiivinen ja se vuorostaan tekee moottoripyörän käytöksestä suorastaan vaarallista. Turvallinen etujättö on välillä 50-150 mm.
Mikäli keulan kulmaa muutetaan ohjausakselin kulmaa muuttamalla (runkomuutos), kasvaa etujättö. Jossain vaiheessa jättö kasvaa liikaa ja pyörästä tulee raskas käsiteltävä. Tätä varten on olemassa t-kappaleita joissa ohjausakselin kulma poikkeaa kappaleiden kulmasta. Yleisesti poikkeama on välillä 3-8 astetta. Keulakulman muuttaminen t-kappaleilla vuorostaan lyhentää etujättöä joka voi pahimmassa tapauksessa johtaa negatiiviseen jättöön mutta oikein käytettynä korjaa runkomuutoksen kasvattaman jätön ohjearvon sisään.
Monesti näkee että koskemattoman rungon keulakulmaa halutaan muuttaa pelkillä t-kappaleilla, tällöin on syytä huomioida ettei etujättö jää liian pieneksi. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa että suurimpaan osaan vakiorungoista viiden asteen kappaleet alkavat olla niillä rajoilla missä ajettavuus kärsii mikäli runkoon ei tehdä keulakulmamuutosta.
Sitten on vielä olemassa saksalaisten keksintö jossa ohjausakselin kulma muutetaan runkoon koskematta. Siinä varsinainen ohjausakseli lukitaan paikalleen ja ala t-kappale on kaksiosainen. Runkoon tuleva osa on kiinteä ja siihen akseloituu osa jossa keulaputket ovat kiinni. Ylä t-kappale puolestaan kääntyy eräänlaisen pallonivelen joka mahdollistaa kulman muutoksen sielläkin päässä. Täältä näkyy lisätietoa moisesta keksinnöstä, kaunis se ei ole:
http://www.ame-chopper.de/