oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
22 Marraskuu 2024, 23:21:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: jarru prosentit  (Luettu 28025 kertaa)
heppi
Newbie
*
Viestejä: 4


« : 18 Tammikuu 2007, 19:02:24 »

MIten on? Jarruista menneet prosentit katsastuksessa -01,saako prosentit takaisin uudessa prosenttikatsastuksessa,kun jarruista ei enää mene prossia ? Pyörittää silmiään
tallennettu
Hannu Virta
Smoton sekatyömies
Uutislähteet
*****
Viestejä: 24


-hanski-


WWW
« Vastaus #1 : 18 Tammikuu 2007, 19:07:54 »

Ymmärtääkseni kyllä. Mutta odota toki "second opinion"
Tsekkaa myös muut osakokonaisuudet. Kaikki mikä ei ole mainittu uudessa taulukossa on "prosenttivapaata".
-hanski-
tallennettu

Aoccdrnig to a rscheearch at an uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer isat therghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but thewrod as wlohe.
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 18 Tammikuu 2007, 23:46:33 »

MIten on? Jarruista menneet prosentit katsastuksessa -01,saako prosentit takaisin uudessa prosenttikatsastuksessa,kun jarruista ei enää mene prossia ? 

Laske uudet prosentit http://www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xls ja huomannet että jarruille on 0% mutta muuten on paljon muutoksia. Seuraavassa muutoskatsastuksessa laskukaava menee sitten näilä uusilla prosenteilla.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
JanneK
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #3 : 25 Huhtikuu 2007, 11:24:06 »

Morjens,

Tutkiskelin minäkin (taas vaihteeksi) tuota prosenttilaskuria ja ihmettelin myös tuota jarruasiaa. Kun vanhassa jyvityksessä etunavasta meni 1.5% ja etujarrusta 1.5% niin uudessa systeemissä menee kyllä jarrusta 0% mutta navasta 4%. Jos nyt sitten haluaa korvata vanhan yksinokkaisen pienihalkaisijaisen rumpujarrun esim. kaksi- tai jopa nelinokkaisella isommalla rummulla niin mikä on napaa ja mikä jarrua? Jos se rumpu on vielä osa jarrua niin mikä on se napa - akseli ja laakerit? Tai jos se rumpu/akseli nyt on sitten yhtä kuin napa niin sittenhän tuossa "jarrujenparantaja" häviää 1%:n vanhaan systeemiin verrattuna?

-Janne
tallennettu
Hannu Virta
Smoton sekatyömies
Uutislähteet
*****
Viestejä: 24


-hanski-


WWW
« Vastaus #4 : 25 Huhtikuu 2007, 11:40:19 »

Tämä on minustakin vähän ongelmallinen.
Myös jos muutetaan rumpujarrusta levyjaruun, niin napa menee lähes poikkeuksetta vaihtoon, koska useimmissa pyörissä rumpujarrun rumpu on kiinteä osa pyörän napaa.
Voisi olla hyvä pyytää tästä vähän ennakkotulkintaa vaikka kansallisessa MP-työryhmässä.
Hanski

Morjens,

Tutkiskelin minäkin (taas vaihteeksi) tuota prosenttilaskuria ja ihmettelin myös tuota jarruasiaa. Kun vanhassa jyvityksessä etunavasta meni 1.5% ja etujarrusta 1.5% niin uudessa systeemissä menee kyllä jarrusta 0% mutta navasta 4%. Jos nyt sitten haluaa korvata vanhan yksinokkaisen pienihalkaisijaisen rumpujarrun esim. kaksi- tai jopa nelinokkaisella isommalla rummulla niin mikä on napaa ja mikä jarrua? Jos se rumpu on vielä osa jarrua niin mikä on se napa - akseli ja laakerit? Tai jos se rumpu/akseli nyt on sitten yhtä kuin napa niin sittenhän tuossa "jarrujenparantaja" häviää 1%:n vanhaan systeemiin verrattuna?

-Janne
tallennettu

Aoccdrnig to a rscheearch at an uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer isat therghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but thewrod as wlohe.
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #5 : 27 Huhtikuu 2007, 10:41:10 »

Navoille on jyvitetty 4 prossaa siksi, että useissa tapauksissa ne on mahdollista säilyttää alkuperäisinä, jolloin arvokkaita prossia vapautuu muuhun käyttöön. Kaikkia osia ei voi jättää prosenttilaskennan ulkopuolelle.
tallennettu

JanneK
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #6 : 04 Toukokuu 2007, 13:43:05 »

Joo ymmärrän kyllä hyvin, ettei kaikkia osia voi laskennan ulkopuolellekaan jättää.

Mutta mielestäni tässä käy nyt niin, että prosenttimielessä tässä kärsivät eniten juuri sellaiset pyörät joiden kohdalla jarrujen parantaminen olisi kaikkein suotavinta nykyajan liikenteen rytmin huomioonottaen. Eli vanhat laitteet joissa on joku yksinokkainen puolinaparumpu edessä. Sitä ei nyt siis voi käsittääkseni korvata paremmalla rummulla tai levyllä ilman, että napa menee myöskin vaihtoon.

-JanneK
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #7 : 04 Toukokuu 2007, 14:01:43 »

Point taken. Katsotaan, voidaanko asialle tehdä jotain. Luvata emme voi, mutta yrittää voimme. Laitamme humeetikopat raksuttamaan. Virnistää
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto