Tämä on minustakin vähän ongelmallinen.
Myös jos muutetaan rumpujarrusta levyjaruun, niin napa menee lähes poikkeuksetta vaihtoon, koska useimmissa pyörissä rumpujarrun rumpu on kiinteä osa pyörän napaa.
Voisi olla hyvä pyytää tästä vähän ennakkotulkintaa vaikka kansallisessa MP-työryhmässä.
Hanski
Morjens,
Tutkiskelin minäkin (taas vaihteeksi) tuota prosenttilaskuria ja ihmettelin myös tuota jarruasiaa. Kun vanhassa jyvityksessä etunavasta meni 1.5% ja etujarrusta 1.5% niin uudessa systeemissä menee kyllä jarrusta 0% mutta navasta 4%. Jos nyt sitten haluaa korvata vanhan yksinokkaisen pienihalkaisijaisen rumpujarrun esim. kaksi- tai jopa nelinokkaisella isommalla rummulla niin mikä on napaa ja mikä jarrua? Jos se rumpu on vielä osa jarrua niin mikä on se napa - akseli ja laakerit? Tai jos se rumpu/akseli nyt on sitten yhtä kuin napa niin sittenhän tuossa "jarrujenparantaja" häviää 1%:n vanhaan systeemiin verrattuna?
-Janne