oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 14:05:20 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Risukeulan rakenteen yksityiskohdista....  (Luettu 21741 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 19 Tammikuu 2007, 09:14:15 »

HDCF:n taululla on menossa keskustelu http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=17860 risukeulan rakenteesta ja jarrupuristajan reaktiotangon paikasta. Keskustelussa nousi esiin myös erilaiset ratkaisut alarockerin asennosta. MMAF on Kopterilain muutoksen valmistelun yhteydessä esittänyt, että etuakselin heilahdussuunnasta säädettäisiin erikseen. Katso http://www.mmaf.fi/documents/Kopterilaki-Ajogeometria101.pdf kalvot 6 ja 7.

Tuon esityksen mukaan linkkujen pitäisi siis olla kuormatulla pyörällä vaakatasosta vähintään 3 astetta taaksepäin kallistettuina. Kysymys kuuluu: Onko tämä kulma aina vähintään tämä? Voiko olla risukeularatkaisuja joissa linkut ovat vaakatasossa tai ne jopa viettävät eteenpäin vai onko *kuormatussa* pyörässä nuo linkut aina de-facto taaksepäin kallellaan?

Nyt on vielä mahdollisuus vaikuttaa, kun/jos tuo saadaan lakiin asti niin on myöhäistä itkeä: "tämä keula ei kelpaa poliisille / konttorille".
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Rojali
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #1 : 19 Tammikuu 2007, 15:29:23 »

Kyllähän risukeula toimii kummallakin systeemillä.Ainakin mulla on sotaratsussa ihan sama kummin päin laitan linkut,nehän ei ole suorat,joten jos mulle konsta sanoo ettei käy ni otan ja käännän linkut.Taas kelpaa.Toisessa mopossa suorat linkut ja ne on just "väärinpäin"eli viettää eteenpäin.Käyttäytymisessä en ole eroja huomannut.Toi springi ei muuten jarrutuksessa sukella,ainakaa millään bongojarruilla. Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto