HDCF:n taululla on menossa keskustelu
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=17860 risukeulan rakenteesta ja jarrupuristajan reaktiotangon paikasta. Keskustelussa nousi esiin myös erilaiset ratkaisut alarockerin asennosta. MMAF on Kopterilain muutoksen valmistelun yhteydessä esittänyt, että etuakselin heilahdussuunnasta säädettäisiin erikseen. Katso
http://www.mmaf.fi/documents/Kopterilaki-Ajogeometria101.pdf kalvot 6 ja 7.
Tuon esityksen mukaan linkkujen pitäisi siis olla kuormatulla pyörällä vaakatasosta vähintään 3 astetta taaksepäin kallistettuina. Kysymys kuuluu: Onko tämä kulma aina vähintään tämä? Voiko olla risukeularatkaisuja joissa linkut ovat vaakatasossa tai ne jopa viettävät eteenpäin vai onko *kuormatussa* pyörässä nuo linkut aina de-facto taaksepäin kallellaan?
Nyt on vielä mahdollisuus vaikuttaa, kun/jos tuo saadaan lakiin asti niin on myöhäistä itkeä: "
tämä keula ei kelpaa poliisille / konttorille".