Itselläni on vm 2000 FXSTD, jossa muutos%:tti 42% otteessa ja vakuutus Pohjolassa kasko ja liikenne.
Kesällä 2007 jäin ko pyörällä auton jyräämäksi ja pyörään tehtiin mittava remontti. Itse olin syytön ko onnettomuuteen ja syyttömyyteni todettiin syyttäjää myöten.
Korvauslupa saatiin vastapuolen vakuutuksesta(If) ja kaikki oli ok kunnes tuli korjaamon laskun maksun aika. Vakuutusyhtiöt pompottelivat asiaa edes takas hetken mutta asia saatiin kuitenkin kunnialla loppuun. Suosittelen kuitenki että, jos jollekin käy vastaava onettomuus(toivottavasti ei) niin kannattaa säilyttää kaikki dokumentit niin MIKÄLI tulee jotain epäselvää on asioiden selvittäminen on helpompaa.
Onnettomuudesta viisastuneena hain pyörälleni täys'arvovakuutuksen tämän kauden alussa ja se oli sinänsä ihan mielenkiintoinen operaatio mutta siihenkin saatiin lopulta onnellinen lopputulos.
Pohjolasta minulle kerrottiin että he eivät myönnä rakennettuihin pyöriin vakuutusta mikäli vaihdettuja osia on yli 35%:a. Tämä varmasti vaihteleen riippuen yhtiöistä mutta suosittelen kuitenkin selvittämään asiaa etukäteen suoraan vakuutusyhtiöstä ennen kuin rupeaa suurempia muutoksia tekemään, jottei jää kallis kampe ilman asian mukaista vakuutusta.
Kaiken kaikkiaan itse olen tyytyväinen saamani palveluun Pohjolasta ja mielestäni vakuutuskin on kilpailukykyinen hinnaltaan.
Kesää odotellessa.
PeWe