oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
26 Marraskuu 2024, 20:50:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: sporan perä  (Luettu 17253 kertaa)
hocke
Newbie
*
Viestejä: 6



« : 17 Marraskuu 2008, 22:38:58 »

Onx kokemusta sporan (vm 2000) perän korjauksesta, vanne on ilmeisesti vajaan sentin oikeammalla puolella ja johtaa siihen et palikat ottaa kiinni jostai, äänestä päätellen. En ole vielä ehtiny purkaa sitä niin et näkis mistä kusee. Eli kuinka iso prosessi on ruveta ite vääntää tai missä eteläsuomes on ammattimies joka voisi tarttua moiseen ongelmaan? Yks heppu ehdotti hinnaksi 3-6 tonnia moisesta rempasta... että sille, haiskahti hieman siltä ettei oikein moinen työ napannu  Epävarma

Sit viel kokemuksia sporan takaiskareiden vaihdosta, mitkä iskarit toimis niin ettei tarvii katua paskaa ostosta jälkeenpäin?

Ja kun kerran iskareihin päästiin niin miten peruskeulan jäykistäminen, kokemuksia tai vinkkejä?
tallennettu

0+2=1
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 17 Marraskuu 2008, 22:56:06 »

Minkä takia se vanne on sivussa? Onko runko vääntynyt, vanteen rihtaus pielessä vai onko joskus kasatessa mennyt holkit väärin päin?

Jos runko kiero niin kyllähän sellainen remppa maksaa. Ei ehkä kuutta tonnia mutta kuitenkin. Mutta mahdoton sanoa korjausarviota jos ei tiedetä minkä takia se on pielessä.

Jos toimivaa iskunvaimennusta haluat niin älä ainakaan lyhyempiä iskareita hanki. Ja pysy laatumerkeissä kuten esim. Öhlins. Toki niitä muitakin on mutta se kannattaa muistaa että satasen iskarit ei voi olla hyvät. Siihen vakiokeulaan nyt ei ihan mahdottomia pysty tekemään mutta progessiiviset jouset jämäköittää jo jonkun verran ja Works Suspensionin (nykyään Race Tech) Gold Emulatoreilla pystyy säätämään liikkeen herkkyyttä. Keulan poikittaisjäykkärillä saa mukavasti tukevuutta keulaan mutta sillä ei ole oikeastaan merkitystä kuin vasta lähempänä 200 kmh nopeuksia (kokeiltu on Virnistää ).
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 18 Marraskuu 2008, 10:21:28 »

Sit viel kokemuksia sporan takaiskareiden vaihdosta, mitkä iskarit toimis niin ettei tarvii katua paskaa ostosta jälkeenpäin?

Ja kun kerran iskareihin päästiin niin miten peruskeulan jäykistäminen, kokemuksia tai vinkkejä?

Niin, mitä haluat siltä alustalta? Hyvää kilpailualustaa radalle, leppoisaa maantiealustaa myös hiekkateitä ja mukulakivikatuja silmälläpitäen vai jotain tältä väliltä? Haetko säädettävyyttä jotta saisit kaikki nämä?? Pitäiskö pyörän korkeutta voida säätää napista? Paljonko olet valmis pulittamaan?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
hocke
Newbie
*
Viestejä: 6



« Vastaus #3 : 19 Marraskuu 2008, 20:12:03 »


Minkä takia se vanne on sivussa? Onko runko vääntynyt, vanteen rihtaus pielessä vai onko joskus kasatessa mennyt holkit väärin päin?

Joo siltä vähän vaikuttaa, taitaa olla pinnat rihdattu vähän perssiillee, ei siin runko o vääntyny ainakaan

Jos toimivaa iskunvaimennusta haluat niin älä ainakaan lyhyempiä iskareita hanki. Ja pysy laatumerkeissä kuten esim. Öhlins. Toki niitä muitakin on mutta se kannattaa muistaa että satasen iskarit ei voi olla hyvät. Siihen vakiokeulaan nyt ei ihan mahdottomia pysty tekemään mutta progessiiviset jouset jämäköittää jo jonkun verran ja Works Suspensionin (nykyään Race Tech) Gold Emulatoreilla pystyy säätämään liikkeen herkkyyttä. Keulan poikittaisjäykkärillä saa mukavasti tukevuutta keulaan mutta sillä ei ole oikeastaan merkitystä kuin vasta lähempänä 200 kmh nopeuksia (kokeiltu on Virnistää ).
[/quote]


Joo dänx, toi oli itseasias vähän sitä mitä kelasin ja siin on jo lyhyemmät iskarit jonka myötä meno on ku jäykkäperäl ajelis, Respect jäykkäperällä suhaaville  Cool
tallennettu

0+2=1
hocke
Newbie
*
Viestejä: 6



« Vastaus #4 : 19 Marraskuu 2008, 20:20:51 »

Niin, mitä haluat siltä alustalta? Hyvää kilpailualustaa radalle, leppoisaa maantiealustaa myös hiekkateitä ja mukulakivikatuja silmälläpitäen vai jotain tältä väliltä? Haetko säädettävyyttä jotta saisit kaikki nämä?? Pitäiskö pyörän korkeutta voida säätää napista? Paljonko olet valmis pulittamaan?

Niin ku tos äsken totesin Hemulille ni vähän vakaampaa menoa ja pahin vatkaaminen kovemmissa nopeuksissa olis nasta saada veks. Sinäänsä tulee ajettua aika paljon stadis ni ei voi virittää niin jäykäks ettei voi ajaa mukulakivil. Sinäänsä säädettävyyshän olis ihan ok, mistä päin moisia herkkuja voi kysellä? Pulittaminenhan on priorisointihomma sit ku on hahmottanu paljonko pamput kustantaa, ehkä 500€->.
tallennettu

0+2=1
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 19 Marraskuu 2008, 21:37:33 »

Tuohon hintaan saa jo perus Öhlinsit, kysypä www.mp-racing.fi

Vanteen saa kyllä rihdattua takaisin keskelle eikä maksa ihan kuutta tonnia Virnistää ...
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto