oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 20:02:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jarrusatulan kiinnike  (Luettu 52840 kertaa)
palontie
Jr. Member
**
Viestejä: 38


« Vastaus #15 : 16 Helmikuu 2009, 18:51:18 »

Ei se ole sama jos sen pinnoittaa!Mua kiinnostaa juuri sen takia nuo matskut kun en ole nähnyt missään pyörässä Virnistää ; Virnistää.THATS THE POINT!
tallennettu
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #16 : 16 Helmikuu 2009, 19:06:13 »

ei sen teräskappaleen elektrolyysipäällystys hirveän hankalaa ole aikaa ja vaivaa siihen kyllä menee, että tulee siisti pinta.


Eikös se ole sama kun tekis kromipohjat. laittaa vain pelkän kuparoinnin?

Taisivat laittaa Sinners leffassakin kupari pinnan yhteen projektiprätkään.
tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #17 : 16 Helmikuu 2009, 22:26:58 »

Tiedoksi, että olemme onnistuneet hajottamaan yhden risukeulan jarrusatulan kiinnikkeen jarruttaessa. En tiedä, mitä matskua se oli, mutta erittäin tukevalta se näytti ennen jarruttamista... Virnistää

Tämä tiedotus noin niinkuin johdatuksena siihen, että jarrusatulan tuentaan kohdistuu melkoisia voimia. Springerin jarrusatulan tuennassa on lisäksi huomioitava yksi erittäin tärkeä asia, jonka ruåtsalaiset ystävämme ovat meille ystävällisesti dokumentoineet:

http://www.sfro.com/mcframe.html

Tuolta sivulta vasemman laidan palkista kun klikkaa "Springergaffel", niin asia valkenee. Siihen uniball-tankoon kohdistuvan voiman on oltava "vetävää, ei työntävää", ja tangon on liikuttava samassa kulmassa kuin springerin alalinkun. Tämän asian voi kuitenkin toteuttaa vähän toisinkin kuin tuossa ruåtsalaisten kuvassa, kuten Silver Bulletissa on tehty. Sitä emme ole saaneet rikki, vaikka olemme kovasti yrittäneet... Virnistää
tallennettu

Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #18 : 17 Helmikuu 2009, 07:59:10 »

Leesseri tossa jo tyhjentävästi vastaskin. Eli EI ehdottomasti kriittisiin paikkoihin kuparia eikä messinkejä. Kupari on hyvä kama moneen paikkaan, esim sähköjohtimiin ja tiivisteisiin, mutta ei mihinkään mihin kohdistuu rasitusta. Ja messinki on oikeastaan koristemetalli.

Tota linkun ja reaktiotangon asentoo toisiinsa nähden oon toitottanu vuosikausia. Toivottavasti se nyt vähitellen aletaan uskoa, kun sen saa ruotsiksi lukea...
Melkeen jokaisessa lehtijutussa pyörästä mihin on laitettu sprigeriin levyjarru, mainitaan sama asia. Ekaks reaktiotanko oli päin per.. sitä sitä muutettiin ja nyt on parempi. Eikä vieläkään hyvä. Se että niihin myydään bolt on kittejä,missä tanko on väärässä asennossa ei tarkota että se on hyvä.

Eli kun ostatte niitä puolan keuloja ja haluutte kromisen ja levyjarrun. Järkevintä on ostaa musta, siirtää korvakkeen paikkaa takajalassa ja sit vasta kromata.
« Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu 2009, 08:12:55 kirjoittanut Hessu » tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #19 : 17 Helmikuu 2009, 14:58:44 »


Eli kun ostatte niitä puolan keuloja ja haluutte kromisen ja levyjarrun. Järkevintä on ostaa musta, siirtää korvakkeen paikkaa takajalassa ja sit vasta kromata.

voihan reaktiotangon kiinnittää suoraan taaemman jalan keskelle.
paljon siistimpi ratkaisu.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #20 : 17 Helmikuu 2009, 15:07:22 »

tuli mieleen,että kustom techin valikoimaan kuuluu siisti puristajankiinnike springeriin.

http://www.kustomtech.it/html/home_en.html

« Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu 2009, 15:10:12 kirjoittanut teemu » tallennettu
palontie
Jr. Member
**
Viestejä: 38


« Vastaus #21 : 17 Helmikuu 2009, 16:57:43 »

Kiitos kaikille vastanneille.Täytyy tehdä kunnon teräslevystä ,ja miettiä sitten sen pinnoittamista.
tallennettu
palontie
Jr. Member
**
Viestejä: 38


« Vastaus #22 : 17 Helmikuu 2009, 20:17:36 »

Tietääkö kukaan mitään puljua joka pinnottaisi esim alumiini tai teräs kappaleita yksittäiskappaleina kohtuu hintaan?Noissa kyykky pyörissä ja fightereissa näkyy vaikka minkä väristä kappaletta.
tallennettu
Rocks
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #23 : 17 Helmikuu 2009, 21:12:01 »

Riippuu ihan siitä millä ne haluat pinnoittaa. Alumiinille varmaan tulee kysymykseen anodisointi, joita tekee ainakin Suomen elektropinta Kuopiossa. Etelässä sitten alumiinikilpi tjs. Tuolla elektropinnalla tosin värit rajoittuu hopeaan ja mustaan, toki muutakin saa, mutta eivät kuulemma ala kovin pienien erien takia erilaisia värikylpyjä tekemään.

Teräkselle sitten vähän enemmän vaihtoehtoja, mutta perinteistä sähkösinkitystä tekee myös tuo Suomen elektropinta. Siihen päälle sitten jokin passivointi niin saa mukavan värin. http://www.suomenelektropinta.fi/ Tuolta voi lukea lisää noista eri passivoinneista.

Ei ole omakohtaista kokemusta noista, mutta juttuja olen kuullut että ei kovin kallista ole jos ei ihan kahden päivän toimitusajalla tarvitse olla. Tämä siis tuolta elektropinnalta.
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #24 : 17 Helmikuu 2009, 21:21:03 »

Voi tehä ite, jos jaksaa kokeilla ja opetella uuden tekniikan:

http://timo.santerihapponen.net/

Omassa projektissa menee aluosia itetehtyyn anodisointiin, värejä nyt vielä pähkäilen.
tallennettu

kai se siihen sopii?
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #25 : 18 Helmikuu 2009, 07:19:39 »

voihan reaktiotangon kiinnittää suoraan taaemman jalan keskelle.
paljon siistimpi ratkaisu.


Tätä mä en tajuu ollenkaan???
Siirtää sen mihin hyvänsä, aina joutuu hitsaa ja kromaus on moro.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #26 : 18 Helmikuu 2009, 13:58:35 »

meinasin sitä,että jos sitä ei siirtäs ollenkaan. selviäis ilman kromausta.
tekis vaan reijän ja kierteen takempaan jalkaan.
ja siihen reaktiotangon toinen pää kiinni.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #27 : 18 Helmikuu 2009, 15:37:11 »

meinasin sitä,että jos sitä ei siirtäs ollenkaan. selviäis ilman kromausta.
tekis vaan reijän ja kierteen takempaan jalkaan.
ja siihen reaktiotangon toinen pää kiinni.

Eikös kromi mene rikki, jos poraat siihen reiän? Toisaalta, haarukan jalkaan kierteellä kiinnitettävä reaktiotangon tuenta ei kuulosta kovin kestävältä ratkaisulta, jos ymmärsin ajatuksen oikein... Pyörittää silmiään
tallennettu

teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #28 : 18 Helmikuu 2009, 21:14:32 »

Eikös kromi mene rikki, jos poraat siihen reiän? Toisaalta, haarukan jalkaan kierteellä kiinnitettävä reaktiotangon tuenta ei kuulosta kovin kestävältä ratkaisulta, jos ymmärsin ajatuksen oikein... Pyörittää silmiään

menee joo pinnoite rikki pieneltä kohdalta. mutta sehän jää piiloon reaktiotangon kiinnityksen alle.
en tiiä ymmärsitkö oikein Virnistää
eli se kiinnitys tapahtuu pultilla siihen kierteytettyyn reikään...
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #29 : 19 Helmikuu 2009, 07:38:13 »

Mä ymmärrän mitä ajat takaa. Mut ei käy missään tapauksessa. Ensiksikin siihen PUTKEEN ei kummoisia kierteitä saa aikaiseksi. Toiseksi kun se on putkea, ei siihen pysty kiristämään ruuvia, kun painuu kasaan. Niin siis älä sekota tällästä orgiksen näköistä Puolan keulaan ja Pauhcon paskoja keskenään. Pauhcot on umpitavaraa. Niihin voi vetää jengan. Paitsi että sekään ei kannata, hitsaamatta reiän ympärille "prikka" joka vahvistaa kohtaa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto