Nähdäkseni sulla on kolme vaihtoehtoista tietä:
a) Keskustelet valmistajan edustajan kanssa mahdollisuudesta saada heiltä vastaavuustodistus jolla todistat tuon vastaavan komponenteiltaan ja muilta teknisiltä ominaisuuksiltaan '07 R1:stä. Tämän lapun kanssa (mahdollisesti myös vaatimustenmukaisuustodistus tarvitaan) sitten konttorille jolloin saat sen rekisteröityä omavalmisteena, edellyttäen, että '07 R1 menee rekisteröintipäivän mukaisista teknisistä vaatimuksista läpi. Tekninen vaatimustaso on siis 2009 kevät, ei 2007. Voit itse valita merkin ja mallin, mutta 'Yamaha R1' se ei ole.
b) Käyt läpi omavalmisteiden testauspolun. Päästömittaukset Ruotsista, jarrumittaukset MMAF:lta, EMC-paperit komponenttien avulla jne. Omavalmisteiden testauksesta on keskusteltu täällä paljon. Jos
APU-II menee lähiaikoina läpi homma helpottuu merkittävästi. Tällä tiellä voit tietty halutessasi unohtaa vastaavuuden Yamahan kanssa ja tehdä pelistä samantien kunnon streetfighter omavalmiste tai hullun viritetty ratalaite tjsp. Tekninen vaatimustaso on tässäkin tapauksessa 2009 kevät. Voit itse valita merkin ja mallin, mutta 'Yamaha R1' se ei ole.
c) Unohdat rekisteröinnin ja ajelet sillä radalla.
Kohdissa (a) ja (b) maksat tietty autoverot jne. omavalmisteen mukaan. Sillä, että osat on joskus verotettu (tai ei) ei ole tämän kanssa tekemistä.