oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 07:30:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: salvage title ja vaatimuksenmukaisuus todistus  (Luettu 29971 kertaa)
poromarko
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« : 02 Huhtikuu 2009, 11:42:42 »

Tuntuu olevan säännöt muuttuneen.
just soitin sumekolle ja kyselin omaani ko.todistusta.
Runkonumeron perusteella lähtee kyselyä tehtaalle että millainen laite on kyseessä.
Salvage titlellä olevat tehtaan mukaan täytyisi korjata emämaassa ennenkuin ne lähtevät muualle laivattavaksi.
Tuhottavaksi liputetut laitteet ainakin ongelmallisia? kokolaille asiat eivät olleet sumekollakaan selvänä vaan lisä tietoa oli hakusessa.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 02 Huhtikuu 2009, 12:02:27 »

Näitä kyselyitä on meille tullut nyt jo monta, selvittelemme asiaa. Laitetaan uutinen kun selviää mikä on homman nimi ja mitä on tehtävissä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #2 : 02 Huhtikuu 2009, 12:54:47 »

Pikaisesti asiaa aprikoituani tulin siihen tulokseen, että vaatimustenmukaisuuspaprua ei saa, koska kolaripyörä ei kolaroituna täytä vaatimuksia. H-D:lla ilmeisesti ajatellaan niin, että vaatimustenmukaisuustodistus edellyttäisi valtuutetun H-D:n edustajan suorittamaa korjausta, koska eivät voi ottaa vastuuta Turakaisten (tm) korjauksista...

Paikkaansahan tämä ei tietenkään pidä, koska vaatimustenmukaisuustodistus tai vastaavuustodistus osoittaa vain sen, mitä vaatimuksia rakkine on uutena täyttänyt. Kaikkea se taantuma teettää uusien pyörien myynninedistämistoimenpiteinä... Pyörittää silmiään
tallennettu

maick
Jr. Member
**
Viestejä: 11


« Vastaus #3 : 05 Huhtikuu 2009, 09:50:35 »

Mitä mitä? Tämähän ei vaikuta lainkaan hyvältä. Olikos niitä muita instansseja, joista vmt:ta voisi kysellä? Tehtaan myynninedistämishinku (tai mikä sitten liekään taustalla) asettaa nyt kyllä harrastajat eriarvoiseen asemaan. Mikään lakipykälä ei kuitenkaan ole muuttunut, eihän...
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 05 Huhtikuu 2009, 12:24:55 »

Ei oo pykälät muuttuneet, ei.

Selvitellään tätä(kin) asiaa, kun ehditään.
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #5 : 05 Huhtikuu 2009, 17:43:04 »

Jos valmistaja puhtaasti omien kaupallisten intressiensä takia lopettaa viranomaisten vaatiman lappusen kirjoittamisen on edessä kaksi vaihtoehtoa: (a) Keksitään keinot välttää kyseisen paperin tarve kokonaan eli ns. ohitetaan valmistaja tai (b) vaihtoehtoisesti asetetaan valmistajalle velvoite ja uhkasakko lapun tekemiseksi.

Joku viisas voi keksiä kolmannenkin vaihtoehdon...??
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« Vastaus #6 : 05 Huhtikuu 2009, 20:06:34 »

c) Joku muu hyväksytty taho kirjoittaa lapun (mikä, onko niitä? TüV ei kirjoita..)

J
tallennettu
poromarko
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #7 : 06 Huhtikuu 2009, 11:32:52 »

Hetki sitten SGN älle soittelin. Kimmo Siikavirta joka tuntuu asioista vastaavan sanoi että tehdas epää salvage titlellä oleviin pyöriin ko.lapun kirjoittamisen.Hän puhui ns.välimenokaudesta jota nyt eletään mitälie sitten tarkoittaakaan?
mainitsi myös ettei tämä ole maahantuojan keksimää vaan tosiaankin ameriikan ohjeistus jota joutuvat noudattamaan.

No pyörästä tuli paperit tulliin jätettyä alennut viikoilla ,mutta mutta voiko rekisteröinti tökätä tähän todistuksen puutteeseen? maksaakko vero vai olla maksamatta ja kilvittää Ruotsiin josta takaisin "puhtailla"papereilla?
tallennettu
Tofi
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #8 : 06 Huhtikuu 2009, 11:46:57 »

Kait se sama paperi vaaditaan ruotsissa ja virossakin, tai mistä minä tiedän. Vaikenee . Hyvä retkihän siitä tulisi jos lähtisi porukalla eestiin katsastamaan mopoja..
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #9 : 06 Huhtikuu 2009, 16:59:52 »



No pyörästä tuli paperit tulliin jätettyä alennut viikoilla ,mutta mutta voiko rekisteröinti tökätä tähän todistuksen puutteeseen? maksaakko vero vai olla maksamatta ja kilvittää Ruotsiin josta takaisin "puhtailla"papereilla?

Siihenhan se stoppaa, toi lappuhan on oltava etta rukki voidaan hyvaksya liikenteeseen.
Mutta toisilla konttoreilla hyvaksytaan vastaavuus todistukseksi ne runkossa mahdollisesti jaljella olevat tarrat mista selviaa epat ja melut ja muut jutut.
Tommosia uusia pyorakohtasia tarroja ei varmaan saa tehtaalta tilattua?
tallennettu
poromarko
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #10 : 08 Huhtikuu 2009, 20:29:49 »

No ni
Nyt on tulossa semmonen todistus. Kylläpä ihmeellisiä siirtymäaikoja löytyy kun tarvetta ilmenee no hyvä niin.

No ajokausi lapissakin avattu nollassa on lunta riittää ja tiet jotakuinkin sulana
tallennettu
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #11 : 14 Huhtikuu 2009, 12:19:53 »

Tuntuu olevan säännöt muuttuneen.
just soitin sumekolle ja kyselin omaani ko.todistusta.
Runkonumeron perusteella lähtee kyselyä tehtaalle että millainen laite on kyseessä.
Salvage titlellä olevat tehtaan mukaan täytyisi korjata emämaassa ennenkuin ne lähtevät muualle laivattavaksi.
Tuhottavaksi liputetut laitteet ainakin ongelmallisia? kokolaille asiat eivät olleet sumekollakaan selvänä vaan lisä tietoa oli hakusessa.

Niin tuosta Savage title paperista vielä,kun paperissa lukee Title brandin kohdalla:Salvage rebuild,
tarkoittaako se sitä et korjattavaksi USAssa?Ja sitten tuo "Total Loss Claim",tuoko tämä teksti ongelmia täällä koto
Suomessa jos kilpiin aikoo?Vaikkakin olisi tuo vaatimuksenmukaisuus todistus taskussa.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #12 : 17 Huhtikuu 2009, 11:44:47 »

Niin tuosta Savage title paperista vielä,kun paperissa lukee Title brandin kohdalla:Salvage rebuild,
tarkoittaako se sitä et korjattavaksi USAssa?Ja sitten tuo "Total Loss Claim",tuoko tämä teksti ongelmia täällä koto
Suomessa jos kilpiin aikoo?Vaikkakin olisi tuo vaatimuksenmukaisuus todistus taskussa.


Käsittääkseni tuo tarkoittaa sitä että laite on jo jenkeissä korjattu ja rekisteröity kolarin jäljiltä? Ja Total Loss Claim tarkoittanee sitä että pyörä on vakuutusyhtiön toimesta lunastettu.
tallennettu
poromarko
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #13 : 17 Huhtikuu 2009, 20:29:35 »

Niin mikäli vaatimuksenmukaisuus todistus on ja kolaroinnin jäljiltä pyörä on asianmukaisesti korjattu ongelmia ei katsastamisessa ainakaan kuukuisi olla. leimaa ja ajoa tänään itelle tipahti postiin kirjattukirje Sumekolta.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto