JiiVee
|
|
« Vastaus #30 : 18 Marraskuu 2010, 10:17:50 » |
|
Vilkut ja nopeusmittari tuli pakolliseksi 1.1.1984
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lurjus79
|
|
« Vastaus #31 : 18 Marraskuu 2010, 15:35:12 » |
|
mutta mites sitten jos niitä ei ole, eikä siis nyt vaaditakkaan, ja sellaiset laittaa niin pitääkö taas mennä konttuurille? tarkoituksena siis laittaa vilkut mutta ei alkuperäisiä, eikä tangonpää vilkkuja, no okei suomennetaas vähän
kyseessä siis pieni 73 honra jossa siis ollut nuo jalkapallon kokoiset vilkut alunperin, mun rojektissa tosin ei nyt ole ollenkaan ja jahka rojekti on siinä mallissa niin laittaa pienet sirot buletit tmv alkuperäisiin paikkoihin (noin suunnilleen alkuperäisiin) pitääkö mun näyttää ne konttorilla? taitaa nyt olla taas hivenen tyhmä kysymys mutta eipä jää ainakaan epätietoiseksi kun kysyy =) vaikka noista valoista ja vilkuista taitaapi olla ihan omat threadit...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hemuli
|
|
« Vastaus #32 : 09 Joulukuu 2010, 10:07:12 » |
|
Ei vilkkujen muutokset tai niiden lisääminen edellytä konttorilla käyntiä. Älkää tehkö elämästänne liian vaikeata...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lurjus79
|
|
« Vastaus #33 : 09 Joulukuu 2010, 15:39:14 » |
|
mutta tyhmä kysyy kun ei tierä =)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Röpöttäjä
|
|
« Vastaus #34 : 09 Joulukuu 2010, 15:51:22 » |
|
Jos ne bullet vilkut on E hyväksytyt ja sijoitan ne oikein ajoneuvoon eli maasta Xcm ja runkolinjasta Xcm niin eipä niitä tartte näytellä kellekkään eikä ongelmia synny tien päälläkään. Nuo mitat ei muistu nyt töissä mieleen mutta löytyvät täältäkin ja katsurin kirjasta.
Tietysti niillä tangon pää vilkuilla pääsee asian tuntevan mp-poliisin kanssa allekirjoittelemaan sakkolappuja jos on unohtanut asentaa taakse vilkut. Tangon päävilkut ovat lailliset jos takana on erilliset vilkut!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hemuli
|
|
« Vastaus #35 : 14 Joulukuu 2010, 13:15:36 » |
|
Vaikka ne vilkut asentaisin ylösalaisin niin ei niitä silti tarvitse muutoskatsastaa. On olemassa ihan selvä jako muutoskatsastettaviin muutoksiin joka löytyy täältä: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=133.0
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #36 : 14 Joulukuu 2010, 13:30:50 » |
|
Hehe... Mut oikeassa herra H on. Valaisinlaitteiden muutoksia ei tarvitse muutoskatsastaa, mutta vaatimukset tulee silti täyttää kun rakkineilla tien päällä ajetaan. Ilmainen neuvo: hankkikaa tarpeeksi vanha rutku. Ei tartte paljoa vaatimuksista välittää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tune125
Newbie
Viestejä: 5
|
|
« Vastaus #37 : 09 Helmikuu 2011, 22:50:45 » |
|
Olisko kenelläkään tietoa moottoripyörien muutoskatsastuksiin erikoistuneista katsatusasemista kymenlaaksossa (kotka, kouvola, lappeenranta jne.) Ongelma olisi kyykkypyörän ¨sarvien¨ vaihtaminen stongaan. En oikein tiedä miten katsastusasemilla suhtaudutaan noihin raiser porauksiin alkuperäiseen yläkolmioon, miten homma pitäisi tehdä hyväksytysti?
...Ensimmäinen projekti...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jack
|
|
« Vastaus #38 : 10 Helmikuu 2011, 08:24:56 » |
|
täytyy lainata Hemulia. Älä tee elämästäsi liian vaikeea. Johan sulle nauraa naurismaan aidatkin sen katsurin kanssa...tai no, kyllä nille raha kelpaa.
Vaihda se ja sillä hyvä. Poraa reiät, asenna riserit ja stonga siinä se. Käytä katsastusasemalle tarkoitettu raha vaikka keskikaljaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tune125
Newbie
Viestejä: 5
|
|
« Vastaus #39 : 10 Helmikuu 2011, 17:51:01 » |
|
no hyvähän se on sitten ajoharjoittelu luvilla vetää poliisin ratsiaan muutoskatsastamattomalla pyörällä, eli laittomalla... siinä lähtee luvat ja jää kortti saamatta, sitte kyllä v****taa kun ei käyty konttorilla katsastamassa. Onko parempia neuvoja? kyllä luulis etten ole ensimmäinen täällä kuka tekee noita muutoksia ja tahtoo muutos katsastaa... Samalla katsastan perän niin minkä takia tankoa ei voisi ottaa samaan hintaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu 2011, 17:54:02 kirjoittanut Tune125 »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #40 : 10 Helmikuu 2011, 18:18:27 » |
|
Ei tosta asiasta oo olemassakaan mitään yksityiskohtaisia sääntöjä. Joten katsurin harkintaan jää. Jos katsuri on yhtään tehtäviensä tasalla, ymmärtää asian hetimiten.
Stongan muutoksia ei sitten muuten tartte muutoskatsastaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tune125
Newbie
Viestejä: 5
|
|
« Vastaus #41 : 10 Helmikuu 2011, 18:31:11 » |
|
Jos ostaisi vaikka biltemasta ohjaustangon kiinnekkeet (M12 pultti) ja poraisi alkuperäiseen kolmioon kiinni, tekis nätisti kaikki eikä mitään virityksii ja koittaisi sitten? Luulis et osaava henkilö ymmärtää että pysyy kasassa ja toimii... Mutta meikäläisen tuurilla pääsee katsastamaan uuudestaan...
Tarkoititko T-Bone ettei tarvitsisi tanko muutoksen takia katsastaa? Siis jos vaihtaa ¨sarvitangon¨ normaaliin fatbar tankoon?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #42 : 10 Helmikuu 2011, 21:20:07 » |
|
Tarkoititko T-Bone ettei tarvitsisi tanko muutoksen takia katsastaa? Siis jos vaihtaa ¨sarvitangon¨ normaaliin fatbar tankoon?
Jep.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tune125
Newbie
Viestejä: 5
|
|
« Vastaus #43 : 11 Helmikuu 2011, 12:58:38 » |
|
En jaksaisi uskoa että kolmiopalan poraaminen olisi laillista ilman muutoskatsastusta, kun ei suomessa mikään muukaan ole, mutta sinulla on varmaankin siitä kokemusta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #44 : 11 Helmikuu 2011, 22:02:31 » |
|
Milläs ne sarvet alunperin on siinä T-kappaleessa kiinni? Ei ymmärrä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|