kallio
Jr. Member
Viestejä: 26
|
|
« Vastaus #15 : 04 Helmikuu 2010, 01:17:56 » |
|
edelleen yritän kysyä mihin siirrän alkuperäisen runkonumeron emäputkesta? softailin takaosio on jo aiemmin muutettu jäykäksi ja leimassa siitä -8% ja nyt muuttuu etuosa rungosta (tosin jo aiemmin reikattu) josta ei siis mene prossia. Mutta voinko meisselöidä ne numerot uuteen kiiltävään emäputkeen vai pitääkö ne numerot todella ennen muutosta käydä näyttämässä konttorilla ja sitten siirtää ne johonkin alkuperäisen rungon kohtaan, esim moottorin tai vaihdelaatikon alle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #16 : 04 Helmikuu 2010, 09:47:21 » |
|
Katsastusmiehellä on tässä harkintavaltaa. Joka tapauksessa konttorilla pitää käydä ennen kuin rälläkkä vinkaisee ja alkuperäinen numero irtoaa rungosta.
Jos katsuri sen hyväksyy, on mahdollista, että numero meistetään vain uuteen emäputkeen ja katsuri varmentaa sen sitten, kun muutettu runko on läjässä. Jos katsuri ei tätä menettelyä hyväksy, voi numeron meistää johonkin sellaiseen kohtaan runkoa, jota ei muuteta. Missään ei ole määritelty, mikä tämä kohta on. Katsurin kanssa voi siis sopia menettelytavasta, mutta se pitää tehdä ennen kuin rälläkkä on vinkaissut.
Valmistenumeron kanssa ei kannata sitten yhtään pelleillä. Voi tulla kalliiksi...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kallio
Jr. Member
Viestejä: 26
|
|
« Vastaus #17 : 10 Helmikuu 2010, 18:07:35 » |
|
Tänään konttorilla varmistettu: runkonumeron voi siirtää uuteen emäputkeen. Katsastukseen mukaan otettu vanha emäputki/rungon jämä riittää indentiteetin varmistamiseksi.
Muutoskatsastuksen yhteydessä numerot voidaan meistää konttorilla tai ne voi meistää itse. Kirjasin/fontin koko pitää olla vähintään 7mm.
Eri katsastustoimipaikoissa voi olla erilaiset käytännöt mutta mä ainakin sain asian sovittua näin. Mitään erillistä asiapaperia toimenpiteestä ei tehty.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TTT
Newbie
Viestejä: 1
|
|
« Vastaus #18 : 15 Helmikuu 2010, 08:53:28 » |
|
Onko tuontipyörällä erityismerkitystä voimassa oleviin säädöksiin ? vai pätevätkö säädökset yhtä lailla. Sattuu itsellä olemaan ameriikoista v.2008 tuotu -96vm softail. Autoliikkeestä ostettaessa en kiinnittänyt asiaan huomiota mutta näin asiasta tietoa saaneena, näyttäsi ainakin takavalon ja rekisterikilven osalta ettei normit täyty ? Miten lie saatu katsastettua kun pyörän keskilinjalla oleva takavalo ei toiminnassa (heijastimena?) ja kilpi vasemmalla tarvittavine taka-, jarru- ja rekisterivaloineen sekä vilkut taasen talalokasuojan molemmin puolin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #19 : 15 Helmikuu 2010, 14:38:29 » |
|
Katsastettua on saatu jos jonkinlaista. Kaikki mikä on katsastettua, ei tarkoita, että se olisi myös laillista.
Takavalon osalta ei ole väliä, onko kyseessä tuontipyörä vai ei.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
any1
Newbie
Viestejä: 2
|
|
« Vastaus #20 : 24 Toukokuu 2010, 01:11:55 » |
|
Terve.
Hankin jokin aika sitten kuuspuolikkaan Suzukin jonka käyttöönotto päivä on 0.0.1983. Tähän mennessä vaihdetu takavalo, vilkut, stonga ja äänenvaimentimet (jotka pienen modauksen alla koska pitävät aivan helvetillistä meteliä). Etulokari otettu pois, takalokaria lyhennetty ja uuden penkin teko meneillään. Keulaa tiputettu pari tuumaa ja tarkoitus olisi perää laskea saman verran sekä mittaristo korvata pienellä nop. mittarilla.
Ja sitten kysymykset. Eli olenko nyt ymmärtänyt oikein, että ainut muutos noista edellä mainituista joka vaatisi katsastuksen ovat noi äänenvaimentimet jolloin niiden lisäksi prosentit lähtisi myös lokar(e)ista ja penkistä?
Missäköhän voisi pk. seudulla mittauttaa desibelit?
Entäs jos orkkis tankkiin takoo uusia muotoja niin meneekö siitä prosentteja?
Epävarma tietämätön kiittää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jack
|
|
« Vastaus #21 : 24 Toukokuu 2010, 07:41:43 » |
|
ihan pikkuvinkkinä.
Noilla muutoksilla minä en edes harkitsisi kats.konttorilla käyntiä.
J
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
any1
Newbie
Viestejä: 2
|
|
« Vastaus #22 : 24 Toukokuu 2010, 19:12:16 » |
|
Ei siis ollut suunnitelmissa mennäkään halusin vaan varmistaa ettei noissa muutoksissa ole mitään sellaista minkä takia passitettais tien varresta katsastukseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Choppers_Forever
Sr. Member
Viestejä: 185
Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...
|
|
« Vastaus #23 : 30 Syyskuu 2010, 09:12:16 » |
|
Moi,
Onko mittari pakollinen vm 1973 vekottimessa... ei selkeytyny pikaisella kuikuilulla.
CF
|
|
|
tallennettu
|
Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
|
|
|
Tuusulan T-Bone
|
|
« Vastaus #24 : 30 Syyskuu 2010, 10:14:07 » |
|
Ei oo.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
vollero
Newbie
Viestejä: 4
|
|
« Vastaus #25 : 15 Marraskuu 2010, 21:06:19 » |
|
Miten nuo lakipykälät noissa takahaarukan jatkamisessa menee? Moottoripyörä on Suzuki jonka käyttöönotto tehty 10.2 1999. Onko pultattavat takahaarukan jatkot lailliset ja onko ne muutoskatsastettava ja merkattava rekisteriotteeseen? Keväällä olisi pyörä muutoskatsastettava turbolle, niin samalla saisi myös sen jatketun takahaarukan katsastettua, jos tietäisi mitä vaatimuksia sen tulee täyttää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Santtu
|
|
« Vastaus #26 : 17 Marraskuu 2010, 16:12:16 » |
|
Miten nuo lakipykälät noissa takahaarukan jatkamisessa menee? Moottoripyörä on Suzuki jonka käyttöönotto tehty 10.2 1999. Onko pultattavat takahaarukan jatkot lailliset ja onko ne muutoskatsastettava ja merkattava rekisteriotteeseen? Keväällä olisi pyörä muutoskatsastettava turbolle, niin samalla saisi myös sen jatketun takahaarukan katsastettua, jos tietäisi mitä vaatimuksia sen tulee täyttää.
Jos rekisteriotteen tiedot muuttuvat = muutoskatsastettava. Jatkopaloilla akseliväli muuttuu = muutoskatsastettava. Jatkopalat on ok, tämä saatiin sovittua uuteen kopterilakiin http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078 ja 9 § kohta 2. ja 7 §
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
vollero
Newbie
Viestejä: 4
|
|
« Vastaus #27 : 17 Marraskuu 2010, 20:42:23 » |
|
Jos rekisteriotteen tiedot muuttuvat = muutoskatsastettava. Jatkopaloilla akseliväli muuttuu = muutoskatsastettava. Jatkopalat on ok, tämä saatiin sovittua uuteen kopterilakiin http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078 ja 9 § kohta 2. ja 7 § Iso kiitos noista tiedoista ja pykälistä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lurjus79
|
|
« Vastaus #28 : 18 Marraskuu 2010, 08:54:05 » |
|
Moi,
Onko mittari pakollinen vm 1973 vekottimessa... ei selkeytyny pikaisella kuikuilulla.
CF
jos olen oikein ymmärtänyt tuon ikäisessä ei vaadita vilkkujakaan vaikka alunoerin sellaiset olisi ollutkin?!? ainaskin konttuurin setä mulle niin kertoi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Röpöttäjä
|
|
« Vastaus #29 : 18 Marraskuu 2010, 10:00:22 » |
|
Ei 1973 tartte vilkkuja. Jos laitat niin pitää olla ohjeiden mukaan. Pelkät ohjaustankovilkut ei riitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|