Pienemmällä vaivalla pääsee kun tekee muutetun ajoneuvon omavalmisteen sijaan. Trikeja saa myös valmiina autonmoottorisina, tosin niissä tuppaa moottorikonstruktio taka-akseleineen olemaan kuplasta joten kone on takana. Niissäkin on nähty melkoisia mörkökoneita... Tällainen valmis L5e-luokan laite trike-rakentelun pohjana voisi siis myös olla hyvä vaihtoehto, perinteisen 2-pyöräisen sijaan.
Trike-keskusteluja, myös juttuja ajoneuvoluokan vaihdosta prätkästä trikeksi:
http://www.google.fi/search?as_q=trike&as_sitesearch=www.mmaf.fi ...jos siis päädyt muuntelemaan jotain olemassaolevaa ajoneuvoa. Prosenttisäännöt kannattaa tutkia tarkkaan.
Omavalmistekeskusteluja ja kuvioita löytyy myös jo todella paljon:
http://www.google.fi/search?as_q=omavalmiste&as_sitesearch=www.mmaf.fi Omavalmisteen suurimpina kompastuskivinä tällä hetkellä ovat päästömitaukset, EMC-säännöt ja jarrujen todistelut. Myös muita pienempiä hankaluuksia on, mutta ne on helpompi ratkaista. Sikälimikäli APU2 (katso
http://www.mmaf.fi/documents/) etenee kuten on loppuraportissa on esitetty asiat tulevat helpottumaan monellakin tapaa.
Kun olet lukenut tuolta taustatietoja niin tarkenna kysymystä, tulee tarkempia vastauksia.