oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
21 Syyskuu 2024, 10:42:07 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: runkokulma?  (Luettu 12395 kertaa)
pd
Newbie
*
Viestejä: 9


« : 20 Kesäkuu 2009, 16:16:23 »

otsikkoa muutettu!! osaako joku neuvoa?? tarkoitus olisi saada softailista akseliväli n:190cm mulla on +2" pitempi keula ja 5 asteen t-palat niin miten se on mahdollista saada että ei tartteis stretsata ylöspäin runkoa ja että jättö sattuis kohdalleen?tarkoitus olisi kallistaa eteenpäin 2 tuumaa kehtoputkia!!olen tietoinen että yhdessä pyörässä oli 38-asteinen kulma ja +2 keula ja 5 asteiset t-palat ja näytti silmään todella hyvältä!!mutta ei tietoa miten toteutettu!!olen kokeillut tämmöistä laskuria northernvikingsmc mutta se stretsaa ylöspäin runkoa siksi kysynkin onko mahdollista että ei ylöspäin muuttuisi paljonkaan?
« Viimeksi muokattu: 01 Heinäkuu 2009, 19:54:59 kirjoittanut pd » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 20 Kesäkuu 2009, 17:04:14 »

Sehän vaihtelee riippuen tietty kappaleista.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
pd
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #2 : 20 Kesäkuu 2009, 17:09:58 »

niinpä tietenkin kyseessä olisi ultiman t-kappaleet?mitä se suunnilleen on 5-7cm?vai voiko olla enemmänkin?
tallennettu
j
Newbie
*
Viestejä: 7


« Vastaus #3 : 21 Kesäkuu 2009, 14:42:43 »

Vai en ookkaan ainut jonka kesä kuluu ajelun sijasta rakennellessa...

Kipale ol paikoillaan ja vähän työläs mitata, mutta näyttäs osuvan sinne 6 centin hujakoille.

j
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 21 Kesäkuu 2009, 16:23:24 »

Offset eli moottoripyörän ohjausgeometriassa 'poikkeama' tarkoittaa t-kappaleissa mittaa ohjausakselin ja keulaputkien keskilinjan välillä tai etuakselin kohdalla etuakselin ja ohjausakselin suuntaisen suoran välistä etäisyyttä.

Jos t-kappaleissa on kulmaa niin poikkeama on eri mittainen ylä- ja alakappaleessa. Ja jos tiedetään ylä-t-kappaleen offset sekä tämä t-kappaleiden lisäkulma on alakappaleen offset helppo laskea. Eri asia sitten mitä sillä tiedolla tekee...Huh

Poikkeama on siis eri mitta kuin etujättö (trail). Offsetin avulla voidaan säätää etujättöä. Joissakin japseissa näkee keulaputkia, joissa etuakseli on sijoitettu nesteiskareiden keskilinjan sijaan putken etu- tai takapuolelle. Tällä on muutettua offsettia jota etuiskareiden kanssa ei tarvitse tehdä kompromisseja mutta kuitenkin samalla on saatu etujättö kohdalleen.

Kuva? Katso http://www.mmaf.fi/documents/Kopterilaki-Ajogeometria101.pdf ja sieltä kolmas kalvo.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto