oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
22 Marraskuu 2024, 07:51:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: kertokaa viisaat!!  (Luettu 18359 kertaa)
hoodee
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« : 01 Heinäkuu 2009, 12:46:26 »

täällä on varmaan tietoa jollain että millä konstilla ja kuinka monella whisky pullolla "suomen pisin" kopteri on saatu kilpiin? akseliväli tais olla jotain 270! Huh kun eikös 204 ole se lain määrittelemä maksimi mitta josta voidaan poiketa"vähäisissä määrin"? mun mielestä tossa on nyt poikettu vähän saatanasti.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 01 Heinäkuu 2009, 12:54:41 »

Se 200cm raja koskee ajoneuvon muuttamista. Omavalmisteelle maksimimitta päästä päähän on 4 metriä (akseliväliksi siis reilu 3m).
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
hoodee
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #2 : 01 Heinäkuu 2009, 13:02:15 »

no se selvittää jo paljon mutta mitenkäs se voi olla 78 vuoden vaatimustasolla jos on omavalmiste?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 01 Heinäkuu 2009, 14:29:51 »

Ks. Liikenne- ja viestintäministeriön asetus vaurioituneen ajoneuvon kunnostamisesta ja ajoneuvon kokoamisesta osista 19.12.2002/1258 8 § 3 momentin toiseksi viimeinen virke. Iskee silmää

Akseliväli on tosiaan 270 senttiä, ja mille tahansa konttorille voi mennä leimalle ilman lahjuksia.
tallennettu

teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #4 : 02 Heinäkuu 2009, 11:08:03 »

Rakennetun ajoneuvon käyttöönottopäiväksi merkitään rakennetun ajoneuvon ensirekisteröintipäivä.
eli kyseinen peli on rekisteröity 1978 ja  myöhemmin siintä on tehty omavalmiste pitkäkeula.
on eri asia tehdä omavalmiste kanta-ajoneuvolla kuin ilman.jos kanta-ajoneuvoa ei ole niin rekisteröinti päivä on se mitä eletään ja vaatimukset sen mukaiset.
« Viimeksi muokattu: 02 Heinäkuu 2009, 11:22:30 kirjoittanut teemu » tallennettu
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #5 : 02 Heinäkuu 2009, 13:40:32 »

mites tommosessa menee noi verot? pitääkö kantapyörä poistaa rekisteristä ensiksi?
tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #6 : 02 Heinäkuu 2009, 15:48:22 »

Rakennetun ajoneuvon käyttöönottopäiväksi merkitään rakennetun ajoneuvon ensirekisteröintipäivä.
eli kyseinen peli on rekisteröity 1978 ja  myöhemmin siintä on tehty omavalmiste pitkäkeula.
on eri asia tehdä omavalmiste kanta-ajoneuvolla kuin ilman.jos kanta-ajoneuvoa ei ole niin rekisteröinti päivä on se mitä eletään ja vaatimukset sen mukaiset.

Tavallaan näin, muttei kuitenkaan ihan... Virnistää

Vanha kanta-ajoneuvo häviää, kun prossat paukkuvat, ja syntyy uusi kanta-ajoneuvo (omavalmiste). Omavalmiste toisin sanoen on oma kanta-ajoneuvonsa, eikä aikaisemmalla kanta-ajoneuvolla ole yleensä enää mitään merkitystä minkään asian suhteen.

Ulkomailta tuotu ajoneuvo, jossa prossat eivät Suomen lain mukaan riitä, rekisteröidään Suomeen omavalmisteena, vaikka se ulkomailla olisikin vielä rekisterissä alkuperäisen kanta-ajoneuvon identiteetillä. Periaatteessa tällaisen ajoneuvon käyttöönottoajankohta Suomen lain mukaan on se ajankohta, jolloin prosentit ovat Suomen lain mukaan paukkuneet. Ellei tämä ajankohta käy ilmi mistään ulkomaisista rekisteröintiasiakirjoista, merkitään käyttöönottoajankohdaksi yllä viittaamani lainkohdan mukaisesti aikaisemman kanta-ajoneuvon käyttöönottoajankohta eli se ajankohta, joka ulkomaisissa rekisteröintipapereissa on ao. ajoneuvon käyttöönottoajankohta. Tällä tavalla Millennium Madnessista tuli Suomeen rekisteröitäessä omavalmiste, jonka käyttöönottoajankohta on 1978.

Verot määräytyvät tällaisissa tilanteissa täysin tapauskohtaisesti. Verottaja ei hyväksynyt Millennium Madnessia verotusta varten seiskakasiksi, mutta muuten verotti sen kyllä sangen kohtuullisesti.
tallennettu

teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #7 : 02 Heinäkuu 2009, 22:36:52 »

kyllä olen kuullut,että kyseinen pitkäkeula on uitettu ulkomailta jne.
olen nähnyt noita eri vuosimallisia omavalmisteita useita.
ja olen luullut ja kuullut,että noita ois katsastettu muutenkin kuin ainoastaan ulkomailta tuotuja noin...
eli kyseistä ensirekisteröinti vuotta käytetään vain ulkomailta tuoduissa omavalmisteissa.(ehkä)
hieno homma taas tiedetään lisää pykälistä.
kiitos korjauksesta t-bone!
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto