oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 04:51:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 20-lukuisen katsastus  (Luettu 24673 kertaa)
jap4b
Newbie
*
Viestejä: 5



« : 03 Heinäkuu 2009, 17:49:37 »

Olisi tarkoitus käyttää konttorilla 20-luvun alkupuolen sekaventtiili vanhus, ei mr-versio.
Ymmärtääkseni katsastusteknisiä vaatimuksia ei taida olla pahemmin.
Noudatetaanko 20-luvun määräyksiä vai joitain uudempia ?

"katsastukseen menijä"
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 05 Heinäkuu 2009, 10:59:54 »

Jep. 20-luvun määräyksiä noudatetaan, tosin muutama vaatimus muistaakseni valojen osalta on tullut takautuvasti.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
jap4b
Newbie
*
Viestejä: 5



« Vastaus #2 : 05 Heinäkuu 2009, 15:31:09 »

Jep. 20-luvun määräyksiä noudatetaan, tosin muutama vaatimus muistaakseni valojen osalta on tullut takautuvasti.

Mistähän ne valomääräykset voisivat löytyä. Siihen aikaan kun on ollut tarjolla sähkövaloa,karpiidivaloa tai valottomia pyöriä.
Omassani tosin on sähkövalot.
Muuten, ajatuksena, voiko 20-lukuiseen vaihtaa esim. 30-lukuisen kv-koneen ?
tallennettu
Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #3 : 06 Heinäkuu 2009, 08:21:21 »

Eipä Manitouta leimatessa katottu ku vaihdetut osat.... prkl pakoputkista prossat kun vanhat maatuneet vuosikymmenten saatossa. Valot katto, muistaakseni, että oli paikoillaan, ja siinä se oli. Vaihdettujen osien lista piti tehdä, ja katsuri muisti sanoa, että heijastin pitää laittaa.

Ja mikseipä voi vaihtaa konetta. Onhan siihen pykälät olemassa miten se menee....

Jack
tallennettu
poromarko
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #4 : 06 Heinäkuu 2009, 09:16:05 »

Kun ite jokuvuosi taaksepäin kävin lättäpäätä leimaamassa `42 WLC .Meni pykälät näin eteen valkoistavaloa osoittava valonheitin(kirkasta?) minimissään 10m astinäyttävä,taakse punaistavaloa osoittava valonheitin,kilpivalo,jarru jommassakummassa renkaassa. ja juuri näillä mentiin eteen en viitsinyt pistää jarruvaijeria kun sitä ei kerran lakikaan vaatinut. Numerot kyllä katottiin tarkkaan.
tallennettu
Jarppi
Administrator
*****
Viestejä: 33


« Vastaus #5 : 06 Heinäkuu 2009, 10:59:24 »

pykälät näin eteen valkoistavaloa osoittava valonheitin(kirkasta?) minimissään 10m astinäyttävä,taakse punaistavaloa osoittava valonheitin,kilpivalo

Vaatimus rekisterikilven valosta tuli voimaan 1.1.1984. E-hyväksyntää vaaditaan 1.1.1993 alkaen.

Valoista juttua:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0
tallennettu
-wla-
Jr. Member
**
Viestejä: 10


« Vastaus #6 : 12 Heinäkuu 2009, 17:39:19 »

koskas on tullut pakolliseksi jarrut kummassakin pyörässä? jos -42 riitti vielä toisessa pyörässä?
tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #7 : 05 Elokuu 2009, 13:09:46 »

Millos kaukovalo tuli pakolliseksi? Ei selkeytyny noista...? Eli mihin asti pärjää yhellä tuikulla?
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #8 : 05 Elokuu 2009, 14:48:19 »

Katsastajan käsikirjasta.
01.12.1957 oli voimassa säädös, jonka mukaan moottoripyörässä
- tulee olla lähi- ja kaukovaloheitin Hymyilee
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #9 : 05 Elokuu 2009, 22:13:26 »

Eli toisin sanoen se vaatimus on voinut olla voimassa jo huomattavasti pidempäänkin, tuohon katsurin käsikirjaan ei ole ihan kaikkia vanhempia vaatimuksia saatu kasattua. Aika hyvin oli kyllä tähän AKE:n 2.0 versioon jo tullut ihan 30-lukulaisiakin pykäliä.
tallennettu
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #10 : 05 Elokuu 2009, 23:11:43 »

Niinpä, uskoisin että katsastusmies kuitenkin tulkitsee niin että 01.12.1957 lähtien.
Tässäkin asiassa voi kukin miettiä kumpi on tärkeämpi tyyli vai turvallisuus?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #11 : 06 Elokuu 2009, 08:50:17 »

...
Tässäkin asiassa voi kukin miettiä kumpi on tärkeämpi tyyli vai turvallisuus?


No, pitkät valot on jossain rankemmin rakennetussa vehkeessä aika marginaalikäytössä - ainakin täällä ruuhkasuomessa. Enpä oikeastaan muista koska niitä olisi tullut käytettyä paitsi vahingossa Virnistää . Jarruvalo onkin sitten jo ihan toinen juttu, jotkut nykyisistä "kystöm"-valoista kun ei näy edes pimeällä - tee siinä sitten äkkijarrutus jonkun kymppipyöräisen edessä...
tallennettu
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #12 : 06 Elokuu 2009, 16:22:35 »

Omassa se alkuperäinen etuvalo on tunnetusti kirkas ja näyttää syksyllä vesisateessa ainakin 10m päähän jonkinlaista valoa. Yksi kerta riitti sillä valolla ja vaihtui nykyaikaiseen senjälkeeen. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto