oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 00:36:41 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 5,5" vanne ja 150 mm kumi  (Luettu 25521 kertaa)
delirium
Newbie
*
Viestejä: 9


« : 14 Heinäkuu 2009, 17:46:20 »

Onko kellään kokemusta millanen yhdistelmä on 5,5" vanne ja 150 gummi? Jossain bobbereissahan noita näkyy netissä olevan esim. http://www.suckerpunchsallys.com/09_rollers_and_kits.html. Sattus olee vaan yksi 150 mm valkosivu vailla käyttöä...
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #1 : 14 Heinäkuu 2009, 18:54:21 »

ei ole muuta kokemusta kuin,että en tollaselle vanteelle laittais noin kaposta gummia.
tallennettu
delirium
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #2 : 14 Heinäkuu 2009, 21:11:14 »

Pannaan lisää bensaa liekkeihin; entäs 4" vanne 130/90 16" kumilla? Kokemuksia tai ajatuksia... Eli rengastus tulisi olemaan 5,5" 150/80 16" takana ja edellä mainittu edessä.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #3 : 15 Heinäkuu 2009, 08:33:28 »

sama juttu kuin ton takavanteen kanssa.
en laittais tollaselle vanteelle 130/90-16 gummia. 3,5" kuullostais tossakin järkevämmältä.
mutta kukin tyylillään Virnistää
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #4 : 16 Heinäkuu 2009, 14:46:32 »

Kyllä toi etummainen vielä kuulostaa olevan järjen rajoissa, mulla on 130/60x18 4,25" vanteella - valmistajan maksimisuositus taisi olla neljä tuumaa.

Mutta 150 viispuolikkaalle? Se on jo aika ekstriimiä. Olisko tuohon Sucker Punch Sallylla tullut kirjoitusvirhe ja kapeamman kumin kanssa tuleekin myös toinen vanne? Korkeaprofiiliset kumit tietysti mukautuvat helpommin vannekoon heittoihin.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #5 : 16 Heinäkuu 2009, 16:42:13 »

Ja saivartelijahan toteaisi vielä, että 150 kumi tuskin on tyyppihyväksytty 5,5" vanteelle, joten leimaa ei moiselle järjestelylle irtoa.
tallennettu

teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #6 : 16 Heinäkuu 2009, 16:57:31 »

hemulia lainattu:
Kyllä toi etummainen vielä kuulostaa olevan järjen rajoissa, mulla on 130/60x18 4,25" vanteella - valmistajan maksimisuositus taisi olla neljä tuumaa.


noi nykyiset matalaprofiili kumit on valmistajien taulukoissa yleensä aina tarkoitettu leveämmälle vanteelle kuin noi 90 korkeet 15-16".
heti kuin vanne kasvaa 17-18"ja profiili tippuu sinne 60 niin suositus vannekoot levenee.
joskus ihmettelin,että mistähän moinen mahtaa johtua!?

kumpi ratkaisu tässä tapauksessa on pakollinen se kumin vai vanteen leveys.?
joko oikean levyinen kumi 5,5" vanteelle tai kapempaa vannetta sille sun 150 kumille.
« Viimeksi muokattu: 16 Heinäkuu 2009, 17:03:25 kirjoittanut teemu » tallennettu
delirium
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #7 : 16 Heinäkuu 2009, 20:39:31 »


Kyllä toi SPS:n takavanne "tarjous" on ollut voimassa vähintään 5 vuotta joten kirjoitusvirheestä tuskin on kyse. Jutun taustalta löytyy se että ns. leveitä valkosivuja ei ole löytynyt keltään rengasvalmistajalta ja siten korkeaprofiilisia 150 WhiteWall gummeja on venytetty leveille vanteille. Tämä myös selittää Dunlopin suosiota SPS:n fillareissa; kumi venyy helpommin leveämmälle vanteelle ja oli alkujaan ainut "leveä" WW rengas?

Kysymys siis kuuluu edelleen onko kellään kokemusta kyseisestä kombinaatiosta tai onko kukaan nähnyt miltä semmonen edes livenä näyttää. Eli pistäkään tuntemuksia 5/5,5" vanteista 150/80 gummilla.

tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 21 Heinäkuu 2009, 11:46:58 »

Taidat kysyä tätä asiaa kunnes saat itseäsi miellyttävän vastauksen Virnistää ...

Se, että joku firma tekee jotain päätöntä ei tee siitä yhtäkkiä oikeaa. Syyt miksi SPS käyttää tuota vannetta voi löytyä yksinkertaisesti siitä että 16x5.5 on niin halpa ja yleinen koko että se kannattaa.

Ja onhan toki niin että kumi näyttää paremmalta kun se vedetään suositusten ylärajalla olevalle vanteelle mutta rajansa toki silläkin - Metzeler esimerkiksi antaa sallitut vanneleveydet 150/80x16 renkaalle 3.00-4.00 tuumaa.

Toki lehmä on teidän ja Suomi on demokraattinen maa jossa on valinnanvapaus.
tallennettu
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #9 : 21 Heinäkuu 2009, 18:33:55 »

Yleensä tähän tyyliin kysytään pussihousuosatolla eli niinkauan kun vastaus on oman mielen mukainen. Virnistää
Todennäköisesti lopputulos näyttää siltä että vanteenreuna on ulompana kuin rengas.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #10 : 28 Heinäkuu 2009, 23:18:52 »

...Todennäköisesti lopputulos näyttää siltä että vanteenreuna on ulompana kuin rengas.


Itse asiassa siihen ei tarvita edes ylileveää vannetta, tuossa sporttiprojektissani on 240/40x18 kumi väännetty 8,5x18 vanteelle ja vanteen reunan profiiilista johtuen se on ensimmäinen kohta mikä takapyörästä ottaa kiinni jos on ottaakseen.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto